Uczniowie z Kalina mieli swoją przygodę na szlaku

W czerwcu. zorganizowaliśmy dla uczniów czterodniowy pobyt w Murzasichle na Podhal, pod hasłem „Przygoda na szlaku“. Nasza grupa składała się z 26 uczniów z klas III-VI, pod opieką: Małgorzaty Sabeli i Sylwii Kuty.
Pierwszym punktem programu Zielonej Szkoły była kopalnia soli w Wieliczce. Najbardziej zachwycił nas wystrój wydrążonej w XIX wieku kaplicy św. Kingi. Naszym miejscem zakwaterowania był Ośrodek Wypoczynkowy „Hawrań” w Murzasichle. Drugiego dnia wybraliśmy się na wycieczkę do Nidzicy, gdzie zwiedzieliśmy zamek Dunajec. Z zamku udaliśmy się nad Zalew Czorsztyński. Naszym następnym celem była Gubałówka w Zakopanem. Kolejnego dnia udaliśmy się do Doliny Chochołowskiej, leżącej w obrębie Tatrzańskiego Parku Narodowego. Na końcu wycieczki odwiedziliśmy Schronisko Górskie PTTK znajdujące się na malowniczej Polanie Chochołowskiej.

Ostatniego dnia z żalem żegnaliśmy się z górami i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Zatrzymaliśmy się jeszcze w Krakowie. Na Rynku Krakowskim wysłuchaliśmy sławnego hejnału. Następnie udaliśmy się do kaplicy N.M.P. Piaskowej na ulicy Karmelickiej. Znajduje się tam wmurowany w narożnik kaplicy kamień z odbitą stopką Królowej Jadwigi. Następnie przeszliśmy do Kościoła św. Anny, gdzie znajduje się piękny obraz naszej patronki szkoły św. Królowej Jadwigi. Kolejnym punktem zwiedzania była Katedra Wawelska, uznana za najcenniejszy obiekt sakralny w Polsce. Jest tu także grób Św. Królowej Jadwigi, przy którym złożyliśmy kwiaty i odśpiewaliśmy hymn naszej szkoły. Tego dnia bowiem przypadała 20 rocznica kanonizacji Jadwigi Andegaweńskiej – króla Polski.

Po spacerze po dziedzińcu wawelskim i podziwianiu widoków ze wzgórza, udaliśmy się na Rynek Krakowski - największy średniowieczny plac Europy. Po dokonaniu ostatnich zakupów pamiątek wyruszyliśmy w powrotną drogę do domu. Na miejsce dotarliśmy szczęśliwie, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice.

Tekst i foto: Sylwia Kuta
Proszę określić gdzie leży problem: