W Grodzisku ostatnia warstwa asfaltu
Dzis w Grodzisku rozpoczęło się układanie wierzchniej warstwy asfaltu na drodze gminnej od drogi wojewódzkiej nr 714 - od skrzyżowania w kierunku ul. Glinianej w Rzgowie. Pracuje kombajn do asfaltowania, cała flota walców drogowych, ciężarówek, ładowarek i innego ciężkiego sprzętu. To I etap remontu drogi.
Jak zapewnia Zbigniew Snelewski, kierownik Referatu Inwestycji Urzędu Miejskiego w Rzgowie, odbiór techniczny uzgodniono za tydzień w środę 24 lipca.
Aż 9 przedsiębiorstw rywalizowało w przetargu na remont kapitalny drogi gminnej w Grodzisku na odcinku 662 m od drogi wojewódzkiej nr 714 - od skrzyżowania do wysokości - posesji 17 i 18 w Grodzisku.
Przetarg wygrała spółka z o. o. Kral z Łodzi oferując cenę 1 milion 759 tysięcy złotych oraz 5-letni okres gwarancji dla ulicy. Największe wrażenie w planie tej inwestycji robi 48-centymetrowej grubości konstrukcja jezdni z kruszywa kamiennego, cementu i betonu asfaltowego. Została zachowana 5,5-metrowa szerokość jezdni.
Patrząc od strony skrzyżowania, po lewej stronie powstał nowy chodnik standardowej 1,5-metrowej szerokości. Chodnik wyłożono szarą kostką z czerwonymi elementami w kształcie rombów. Także wyjazdy z posesji są w kolorze szarym. Wykonawca dokończył już 53 przepusty pod zjazdami z posesji o łącznej powierzchni 1300 metrów kwadratowych. Rowy odpływowe zyskały umocnienia z elementów betonowych.
Umowa z wykonawcą została podpisana 7 marca, a termin realizacji jest w warunkach przetargu określony na koniec września 2019 roku. Utrudnienia dla mieszkańców i kierowców skońcą się jednak znacznie wcześniej.
Tekst i fot. Włodzimierz Kupisz
Aż 9 przedsiębiorstw rywalizowało w przetargu na remont kapitalny drogi gminnej w Grodzisku na odcinku 662 m od drogi wojewódzkiej nr 714 - od skrzyżowania do wysokości - posesji 17 i 18 w Grodzisku.
Przetarg wygrała spółka z o. o. Kral z Łodzi oferując cenę 1 milion 759 tysięcy złotych oraz 5-letni okres gwarancji dla ulicy. Największe wrażenie w planie tej inwestycji robi 48-centymetrowej grubości konstrukcja jezdni z kruszywa kamiennego, cementu i betonu asfaltowego. Została zachowana 5,5-metrowa szerokość jezdni.
Patrząc od strony skrzyżowania, po lewej stronie powstał nowy chodnik standardowej 1,5-metrowej szerokości. Chodnik wyłożono szarą kostką z czerwonymi elementami w kształcie rombów. Także wyjazdy z posesji są w kolorze szarym. Wykonawca dokończył już 53 przepusty pod zjazdami z posesji o łącznej powierzchni 1300 metrów kwadratowych. Rowy odpływowe zyskały umocnienia z elementów betonowych.
Umowa z wykonawcą została podpisana 7 marca, a termin realizacji jest w warunkach przetargu określony na koniec września 2019 roku. Utrudnienia dla mieszkańców i kierowców skońcą się jednak znacznie wcześniej.
Tekst i fot. Włodzimierz Kupisz